Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Handels- og leveringsbetingelser omhandler konsumenter der køber varer på mereomvin.dk. For at kunne handle på mereomvin.dk skal du være fyldt 18 år og bekræfte det ved godkendelse af handelsbetingelserne.

Betaling

Alle priser på webshoppen er i danske kroner og angivet inkl. gældende afgifter og moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte varer.

Disse betalingsmuligheder er tilgængelige på mereomvin.dk: Dankort / Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, NETS håndterer alle betalinger og al kortdata. NETS lever op til internationale sikkerhedsstandarder (den såkaldte Payment Card Industry Data Security Standard, forkortet PCI DSS). Når du betaler over internettet, vil alle dine personlige informationer blive krypteret, inklusiv dine bankoplysninger. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Når du har gennemført bestillingen, vil du modtage en ordrebekræftelse på dit køb pr. email. Selve betalingen bliver først gennemført, når vi sender varerne til dig.

Levering

Leveringen anses for at være sket, når kunden har modtaget varen, eller når kunden har fået den i sin besiddelse. Dvs. når den er leveret til kundens adresse.

Vi leverer til Fyn og Jylland med Danske fragtmand og i Storkøbenhavn og Sjælland med Glimø Transport.

Vi tilbyder gratis levering ved køb over 1200 DKK – under dette er prisen 79 DKK til Sjælland og 150 DKK til Jylland og Fyn.

Vigtigt: Ved levering er det modtagerens ansvar at kontrollere varerne. Enhver afvigelse (såsom synlig skade, anbrud eller mangler i forhold til fragtbrevsoplysningerne) SKAL noteres på fragtbrevet, inden der kvitteres.

Glimø Transport (dagslevering kl. 8-15)

Glimø transport leverer alle ugens dage hverdage på Sjælland i tidsrummet 8-15. Levering 1-2 dage efter ordrebehandling.

Hvis du ikke kan være hjemme på leveringstidspunktet, kan du ved bestilling angive, hvor fragtmanden må stille dine varer. Dette sker på eget ansvar. Du kan også vælge at få leveret til en arbejdsadresse i stedet.

Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet kan du efter aftale med Mere om Vin få genleveret dine varer.

Danske Fragtmænd (dagslevering kl. 8-16)

Danske Fragtmænd leverer alle ugens hverdage i tidsrummet kl. 8-16. Levering er 1-2 hverdage (2-3 hverdage til øer uden fast broforbindelse). Ved bestilling før kl. 13 pakkes og sendes din bestilling i de fleste tilfælde samme dag, så du modtager bestillingen dagen efter. Du kan dog opleve at skulle vente en ekstra dag.

Hvis du ikke kan være hjemme på leveringstidspunktet, kan du ved bestilling angive, hvor fragtmanden må stille dine varer. Dette sker på eget ansvar. Du kan også vælge at få leveret til en arbejdsadresse i stedet.

Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet, kan du afhente din bestilling hos den lokal Danske Fragtmænd-afdeling. Prisen for genlevering er 79 kr.

 

Afhentning

Du har mulighed for at afhente din bestilling i København, på adressen Burgundyvej 1, 1 th 2500 Valby, (dette dog kun i små mængder), Du skal vælge lokal afhentning når du bestiller varer, og angive hvornår du ønsker at afhente.

Ombytning og returnering

Du kan vælge at ombytte din vin til en anden vin eller få pengene tilbage inden for 14 dage. De 14 dage gælder fra du som kunde har modtaget varerne. Inden for de 14 dage skal du give os besked om, at du fortryder dit køb det kan du gøre på simone@mereomvin.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte og modtage varen, eller undlade at hente den. Ved ombytning eller returnering er det et krav, at du har kvittering/faktura.

Den returnerede vin skal være i samme stand som ved levering. Du bør sørge for at varen er forsvarligt indpakket når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for varerne indtil vi modtager dem. Gem derfor kvittering for afsendelse samt eventuelt track and trace nummer. Returfragten afholdes af kunden.

Når du har givet besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os. Vinen skal sendes til følgende adresse:

C/O Glimø transport

Mere om vin

Jernholmen 34

2650 Hvidovre

 

Reklamation og refusion

Reklamation vedrørende fragt bør omgående meddeles til Mere om vin på 26 xx xx xx.

I henhold til købeloven yder vi 2 års reklamation, hvis der er fejl på varen, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationen dækker ikke følger af fejlagtig brug af produktet eller anden skadesforvoldende adfærd. Reklamationen skal ske inden for “rimelig tid” efter fejlen er fundet. Reklameres der inden for to måneder efter manglen er opdaget vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.